اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بیش از هزار تکفیری از آلمان راهی سوریه و عراق شده‌اند

گزارش دولت به حزب چپ پارلمان آلمان نشان می‌دهد که بیش از هزار تکفیری به سوریه و عراق رفته‌اند و افزون بر نیمی از آنها همچنان گذرنامه آلمانی دارند.

بیش از  هزار تکفیری از آلمان راهی سوریه و عراق شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از نیمی از تکفیری‌های آلمانی که به سوریه و عراق رفته‌اند، هم‌اکنون شهروند این کشور محسوب می‌شوند و گذرنامه آلمانی دارند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، دولت این کشور اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد، بیش از هزار تن آلمان را ترک کردند تا با سفر به عراق و سوریه به گروه‌های تروریستی بپیوندند، بیش از نیمی از این افراد گذرنامه آلمانی دارند.

براساس این گزارش، به دنبال پاسخ دولت به پرسشی از جانب حزب چپ پارلمان این اطلاعات به دست آمده است. اطلاعاتی که دولت در اختیار گذاشته حاکی از آن است که شمار افرادی که در قالب تکفیری به خارج از آلمان رفته‌اند، افزایش داشته است.در عین حال آمار نشان می‌دهد که شمار افرادی که از کشور خارج شده‌اند، در مقایسه با 2 سال قبل کمتر شده‌اند.

در گزارشی که دولت آلمان در اختیار حزب چپ پارلمان گذاشته آمده است که  243 نفر از حامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و اتحادیه دموکراتیک کرد(PYD) به منظور حمایت از گروه تروریستی داعش  از آلمان خارج شده‌اند. گروه پ.ک.ک در آلمان، گروهی تروریستی محسوب می‌شود.

این در حالی است که ده‌ها تن از تکفیری‌های آلمانی هم اکنون در سوریه، عراق و ترکیه و شماری از شهرهای دیگر زندانی هستند که در میان آنها زنان و کودکان هم به چشم می‌خورند.

در این گزارش همچنین به این موضوع هم اشاره شده است که در جریان مذاکره برای تشکیل دولت ائتلافی میان احزاب سوسیال‌دموکرات و محافظه‌کاران، در این مورد هم توافق شد که افرادی که با شهروندی دوگانه به آلمان باز می‌گردند اگر مشخص شود که با گروه‌های تروریستی ارتباط داشته‌اند، تابعیت آلمانی آنها لغو می‌شود.

چنین تصمیمی از جانب یکی از اعضای حزب چپ مورد انتقاد قرار گرفته و خلاف قانون‌اساسی اعلام شده است وی معتقد است این اقدام باعث می‌شود که اتباع آلمانی که در کنار کردها علیه داعش جنگیده‌اند، مجازات شوند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول